środa, 9 listopada 2011

Brukselka curry i kasza co miala byc kotlecikami

Mialy byc dzis na obiad kotleciki z kaszy jęczmiennej ale.... nie dalo sie tej kaszy na tyle uformowac zeby sie nie rozsypywala. Kasze ugotowalam razem z namoczonymi pokrojonymi suszonymi grzybami, dodalam zieleninki (koperek,pietruszka), podsmażonej cebuli i dalam 2 jajka wierząc, jeszcze, ze sie uda. Niestety kotlety nie wychodzily wiec przesmażyłam ja jeszcze na patelni, zrobilam szybko sos grzybowy ( z torebki :( i pożarłam w towarzystwie buraczków. Smaczne to wszystko bylo nie powiem ale mialo byc inaczej. A propo buraczków, mam z nimi tak ze nagle nachodzi mnie straszna na nie ochota i muszę, muszę buraka. A to w postaci zupy a to tartych przesmażanych a to lekko octowych ze słoika. A do kaszy to tylko buraki lub kapusta (która tez juz za mna chodzi )

Wracajac do tytulowego przepisu. Brukselki nie znosilam, zreszta u mnie w domu w ogóle sie jej nie jadalo wiec pewnie nikt nie lubil. Brukselki wiec nie jadalam i omijalam szerokim lukiem. I to cale 25 lat. Az tu pewnego razu, bedac w gosciach podano mi m.in. brukselke. Trudno bylo grymasic wiec zjadlam ja. I tu pełne zaskoczenie; w sumie nie byla taka zla a nawet dobra ;) Sekret tkwił w tym ze byla jeszcze lekko chrupiaca i jak sie dowiedzialam dodaje sie do gotowania troche cukru. Od tego czasu czasem je przyrządzam. Ten przepis jest jedanak dla tych co za brukselka przepadają bo jest... hmm, bardzo brukselkowy ;)
Mi w kazdym b. przypadl do gustu, kombinacja brukselki, musztardy, pieczarek i curry podoba sie mym kubkom smakowym.


Skladniki:
- 500 g brukselki
- 2 lyzki oleju
- 1 duza cebula, drobno pokrojona
- 150 g boczku, pokrojonego - u mnie bez
- 1 por w krążkach
- 250 g pieczarek w plasterkach
- 3 zabki czosnku, przeciśniętych
- 1 lyzka curry
- 1 łyżeczka musztardy
- 1 łyżeczka sambalu- jak sie lubi ostro
- 4 galazki tymianku
- 50 ml smietanki

Pogotowac brukselke ok 10 min. Na patelni rozgrzać olej i podsmazyc cebule ( i boczek ) Dodac pora, pieczarki, czosnek i razem podsmażyć. Dodać curry, musztardę i sambal z 2 lyzkami wody. Oberwac listki tymianku i równiez dodac. Na koniec wrzucić brukselke i smietanke. Podawac z ryżem lub kuskusem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz