środa, 11 kwietnia 2018

Ketjap kurczak

Kurczak a właściwie podudzia w azjatyckim stylu, Indonezja? Ostatnio miałam moment Azja na talerzu,zrobiłam też zupę po japońsku i po raz kolejny stwierdziłam,nie moja smakowa bajka. Owszem zjem,będąc w Azji ;) nie dla mnie nudle,no chyba że zupka chińska hahaha, nie dla mnie dania z woka.. moje kubki smakowe lubią wschód ale bliski.
Jednakze,gdyby kiedy mnie naszło to ten przepis smakuje, jak mi się wydaje smakuje wschód. Do tego nie jest ostry,jeśli jak ja pominiemy chilli więc każdy może zjeść.

Składniki:

 - 1 kg podudzi lub innych części kurczaka,gdzie możemy wykroić większe kawałki mięsa
 - 6 łyżek oleju
 - 4 ząbki czosnku, posiekanego
 - 2 łyżki imbirowego syropu ( bez, też jest ok )
 - 5 cm świeżego imbiru, startego na drobnej tarce
 - 5 łyżek sosu ketjap manis
 - 3 łyżki sosu ketjap zwiń lub sojowego
 - 2 cebulę drobno posiekaną
 - 1 łyżka brązowego cukru
 - 1 łyżeczka przyprawy 5ciu smaków
 - 1/2 kostki rosołowej
 - dla wielbicieli ostrego, 1 papryczka chilli pokrojoną w plasterki

Zrobic marynatę:  4 łyżki oleju, połowę podanego czosnku,imbir i syrop z nich,połowa cebuli,obydwa sosy ketjap,cukier i przyprawa oraz rozkruszona kostka rosołowa wymieszać. Do tego sosu wrzucic kawałki kury i marynować min 30 min. Można też już dzień wcześniej.
Resztę oleju podgrzać,podsmażyc cebule,czosnku i chilli. Dodać kurczaka wyciągniętego z marynaty i smażyć 4 min. Dodać 250 ok wody,dusic 25 minut aż woda częściowo wyparuje i nasz sos zrobi się gęstszy. Podawać z ryżem i warzywami z woka.




















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz