czwartek, 22 maja 2014

Quinoa z cukinia

Wreszcie przyszły majowe temperatury. Przeskok byl jednak na tyle nagły żeby dopadło mnie jakieś mocne przeziębienie. Tak to jest, jak sie za szybko pozbywa odzienia,które jest nagle nie potrzebne bo ciepło, aaaa słonce aaa i na trawie sie położę...To teraz mam. Wiec sie kuruje i mam zamiast czwartku niedziele i słonce za oknem, a ja w domu. Musze jednak być fit bo już za 2dni lecim do ''stolycy''. 3 tygodnie wakacji w ojczyźnie. I same dobre rzeczy do jedzenia, truskawki i młode ziemniaki i bób i wszystko polskie i pelne smaku....
Na pocieszenie mam dwa przepisy. Obydwa z cukinia. 1wszy to tytułowa kaszka qinoa, można jednakże ja zastąpić ryżem, kuskusem lub jaglanka. Potrawa prosta do zrobienia i bardzo dobra.
Zdjec nie posiadam, zostało zjedzone zanim zkadrowałam.

Składniki:

-800 g cukinii
- kawałeczek masła
-2 łyżki oliwy lub innego oleju
- 3 cebule pokrojone w cienkie półplasterki
- 3 łyżki listków tymianku, najlepiej świeżego
- 3 ząbki czosnku, drobno pokrojone
- 200 g kaszki quinoa lub innej
- garsc posiekanej pietruszki
- troche soku z cytryny
- 50 g orzeszków piniowych, lekko podprażonych
- sól i pieprz

Cukinie pokroić w plasterki, ok 5mm. Na patelni rozgrzać masło i oliwę, dodać cebule, cukinie, tymianek, trochę soli i pieprzu. Smażyć na małym ogniu 20-25 minut, od czasu do czasu mieszając. Pod koniec dodać czosnek i chwile razem podsmazyc .Kasze quinoa ugotować wg przeepisu na opakowaniu.
po ugotowaniu przemieszać razem z zawartością patelni, dodając sok z cytryny i pietruszkę. Dosmaczyć jeśli trzeba. Posypać orzeszkami piniowymi i podawać.











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz