niedziela, 8 listopada 2015

Faszerowana cukinia + Sałatka z reszty farszu. Jarmuż i kasza jaglana

Jedna z pozycji z książki. W roli głównej oczywiscie kasza jaglana. I jarmuż. Który teraz przezywa wielki come back a który w Holandii zawsze był używany, tyle ze jedynie z ziemniakami.

Zotal mi farsz, zresztą bardzo smakowity. Dodałam do tej resztki, pól puszki soczewicy, jednego małego upieczonego batata i sos z poprzedniego wpisu marchew + imbir. Czyli sos cytrynowo-miodowo-imbirowy.
Uprażyłam garść pestek dyni i tez wymieszałam. Wyszło super.
Voila:


A teraz danie główne czyli cukinia.

2 cukinie przekrajmy na pól i wydrążamy nasiona aby powstały nam łódeczki. Smarujemy oliwą, doprawiamy solą i wkładamy na 10 min do piekarnika. Po tym czasie wyciągamy.

Farsz:

- 2/3 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
- 1 do 2 posiekanych listków jarmużu ( jak bardzo zielono chcemy mieć )
- 4- 5 suszonych pomidorów - drobno posiakanych
- szczypta galki muszkatalowej
- lyzka suszonego oreganu
- 1 ząbek czosnku
- imbir - ja nie dałam ale można
- tłuszcz do smażenia

Rozgrzać trochę tłuszczu na patelni, wsypać jarmuż. Doprawić gałką muszkatołową i solą .
Smażyć aż jarmuż zmięknie. Trochę to potrwa.
Następnie dodajemy oregano, pomidory i siekany czosnek Chwile smażymy. Na koniec wsypujemy kasze jaglana. Można jeszcze podoprawiac. Faszerujemy nasze polówki i wstawiamy na 10 min do piekarnika.




























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz