środa, 8 lutego 2017

Curry z kapusty, brukselki i ciecierzycy

Do tego curry daje sie gotowa paste curry - tajska lun indyjska. Ja nie posiadałam, wiec skorzystałam z przepisu i curry stworzyłam sama. Efekt był zadowalający ale nie wiem jak smakuje z gotowcem :)
Jeśli będziecie robić sami curry, to w przepisie pomińcie lub zmniejszcie ilość czosnku i cebuli lub... nie ;)


Składniki:

- 400 g brukselki
- 300 g siekanej białej kapusty, spiczastej lub okrągłej
- puszka lub 2 ciecierzycy - zależy ile chcecie mieć porcji
- 400 ml mleka kokosowego - ja dałam pól - jak kto lubi
- olej
- 1 cebula
- 2 ząbki czosnku
- 3 lyzki pasty curry lub cala zawartość naszej mieszanki
- sezam do posypania

Cebule i czosnek posiekać.
Brukselkę oczyścić i blanszować 3 minuty we wrzątku. Po odcedzeniu przelać zimna woda.
Olek rozgrzać w woku lub garnku/głębokiej patelni z grubszym dnem. Podsmażyć cebule i czosnek. Dodać pastę. Wrzucić posiekana kapustę i brukselkę, smażyć ok 8 minut. Dodać mleko kokosowe i ciecierzyce. Przemieszać. Podgrzać. Podawać samo posypane sezamem lub z chlebkami naan.










 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz