niedziela, 27 lutego 2011

Tajine z kurczakiem,pomidorami, ziemniakami i oliwkami,


Bedac w Maroku przywiazlam sobie ceramiczna mise z pokrywka do gotowania. Tajine.
Od razu zabralam sie za gotowanie w niej. Wyprobowalam z 6 przepisow. Glownie bezmiesnych, jedna z ryba. Z kurczkiem jednak jeszcze nie robilam bo w sumie rzadko go jemy. Teraz jednak z nalazlam przepis ktory mnie zaciekawil.
Kurczak sie od rana marynuje a ja zaraz udam sie do kuchni aby dokonczyc dziela. Jestem ciekawa....
Tymaczasem jeszcze




Skladniki:

Marynata:
2cm imbiru, startego
2 przecisniete zabki czosnku
Troche chili, w przepisie 2 suche drobno pokrojone, ja dalam pol swiezego
2 cebule drobno pokrojone
troche szafranu, ja mam z Maroka grama ale jakbym nie miala to bym nie dodala
1 lyzka kminku
1 lyzka papryki slodkiej
2 liscie laurowe
filizanka oliwy, ja dalam pol
sok z pol cytryny
jeszcze powinna byc taka specjalan cytryna, ktora jest juz zamarynowana, ze skorka. ja dalam bom miala. i kolendra swieza ktorej osobiscie nie znosze wiec nie dalam.

Piersi kurze, pol kilo czyli sztuk dwie, pokroic w kawalki i do tej marynaty wrzucic, mozna dzien wczesniej.

Lece w takim razie wykonac reszte, cdn.

Reszta skladnikow
1lseczka cynamonu, 1lyzeczka imbiru suszonego,5 pomidorow (ja dalam 3), 250 g malych ziemniaczkow ( mozna tez pokroic na kawalki, troche zielonych oliwek.

Wykonanie:
Kure wyciagnac z marynaty i podsmazyc na patelni z cynamonem,dobrze posolic.
osobno wymieszc kawaki pomidorow z ziemniakami, wlac roche wody zeby ziemniaki zmiekly. U mnie te ziemniaki dusza sie wlasnie w tajinie. Wymieszac wszystko razem i chwile dusic. dodac na koniec oliwki i podawac. W orginalnie z kuskusem ale jak dla mnie, nie trzeba. Mozna jakas surowke...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz