poniedziałek, 15 kwietnia 2013

Kotlety z kalafiora

Po powrocie miałam głownie ochotę na jakieś proste szybkie wegetariańskie żarcie. Na kurę spojrzę może za miesiąc a może i dłużej. teraz od paru dni jest cieplej wiec mam większą ochotę na sałatki. Dzis np. zrobiłam grecka tyle ze wzbogacam ja cieciorka żeby była pożywniejsza i bardziej sycąca.
Kotlety zrobiłam zaraz po, sa bardzo proste, szybkie do zrobienia i smaczne.

Skladniki:

- pol kg kalafiora
- cebula
- 1-2 jaja
- 2 lyzki maki
- platki kukurydziane lub inna panierka
- 2 lyzki ketchupu

Kalafior ugotować na pól twardo, dobrze odcisnąć przez gazę, rozgnieść - ja gazy niet ale później dałam po rozgnieceniu go, bułki tartej żeby kotlety dało sie lepiej formować. Cebule pokroić, podsmażyć i dodać do kalafiora. Wbić jaja/o, dodać make, ketchup i doprawić sola i pieprzem. Dobrze wyrobić. Formować kotleciki, obtoczyć je w pokruszonych płatkach czy innej panierce, lekko spłaszczyć i usmażyć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz