piątek, 1 lipca 2016

Słodkie ziemnaki ze smazonym tofu

Okazało sie ze źle przygotowywałam wcześniej tofu od razy marynowałam i smażyłam, nigdy mi nie smakowało. teraz wiem ze trzeba je dociążyć i zostawić by obciekło. Słodkie ziemniaki sa u nas do kupienia cały rok i  bardzo je lubie, szczególnie w curry. W kanadzie jadłam je w postaci frytek. Tez fajnie.

Składniki:

- 125 g tofu
- pasta Tandori -3 - 4 lyzki
- 375 g słodkich ziemniaków
- pól puszki mleka kokosowego
- 200 g świeżego szpinaku
- 125 zielonego groszku - rozmrożonego
- indyjskie chlebki naan- jak macie ochotę
- świeża kolendra do posypania, jak sie lubi 

Tofu zawijamy w czysta ściereczkę, wkładamy na durszlak lub i obciążamy czymś ciężkim (ja dałam gar z woda ) i zostawiamy na min 30 minut żeby wyszło jak najwięcej płynu. Następnie pokroić je w kostkę, wymieszać z jedna łyżką pasty tandori i zostawić na 20  min.
Ziemniaki obrać i pokroić w kostkę 1 1/2 cm. Podsmażyć na oleju z reszta tandori, 2 minuty. Dodać mleko i gotować jeszcze z 10 min. Dodać szpinak a po chwili groszek,, pogotować jeszcze z minutkę.
Tofu podsmazyc na osobnej patelni z 8 minut, ciągle mieszając.
I teraz albo wybieracie opcje wmieszania tofu w curry albo podajecie curry z tofu na górze.
Jeśli macie chlebki naan to podgrzejcie je przed podaniem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz