środa, 21 lutego 2018

Chilijska zupa z fasoli i dyni

Ciężko znaleźć moment na dodanie tutaj jakichs nowych przepisów. Zostałam mamą a Syn, ma juz 4 miesiące i jest bardzo absorbujący ;) Gotowanie na szczęście jakoś idzie, gotuje jak śpi, jak tata sie zajmuje lub biorę go do kuchni i patrzy co robie. Na to ma jednak jeszcze za mało cierpliwości.
Udaje mi sie wciąż robić jakieś nowe rzeczy, mam 3 nowe książki wiec jest z czego wybierać.
Jako ze zima gotuje czesto zupy. Mam kilka ciekawych przepisów na zupy których nigdy nie jadłam a ten dzisiejszy został zrobiony tylko dlatego ze została mi czerwona fasola i kawałek dyni
A co ciekawe w przepisie daje sie białą, pinto lub canneloni. :) Kukurydzy tez nie miałam i nie dałam.
Chodzi o pomysł i o nowe smaki, mięsożercy mogą  np.wkroić tu kiełbasę,bardzo pasuje.

Składniki:

- 2 łyżki oliwy lub innego oleju
- 1 średnia cebula drobno pokrojona
- 2 drobno pokrojone ząbki czosnku
- 1 łyżeczka wędzonej papryki
- garść oregano lub majeranku
- łyżka cząbru
- 100 g suszonej fasoli, namoczonej dzień wcześniej na noc lub 400 g fasoli z puszki
- litr bulionu
- 1 liść laurowy
- 750 g. dyni pokrojonej w kostke
-200 g fasolki szparagowej- kawałki
- ziarna kukurydzy z dwóch kolb
- sól i pieprz

W garnku rozgrzać oliwę, podsmazyc cebule i czosnek ok 10 min. Dodać paprykę, oregano i cząber i minutke razem podsmazyc.
Jeśli używamy suszona fasole, odcedzamy ja i wrzucamy razem z bulionem i liściem laurowym, gotować do miękkości fasoli. Dodać fasolkę,dynie i kukurydze i gotować tak długo jak każde z nich będzie miękkie, jakieś 10-15 min.
Jeśli  używamy fasoli z puszki wrzucamy wszystko jednocześnie i gotujemy do miękkości. Doprawić solą i pieprzem.












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz