środa, 17 sierpnia 2011

Mlode oberzynki duszone w taijnie.

Gotuje ostatnio bezprzepisowo :) Jakies szybkie i proste potrawy lub smaki dziecinstwa. Np. zrobilam ostatnio knedle, wyszly mi po raz 1wszy calkiem calkiem.
Pogoda wciaz wiosenno-jesienna, lata nie ma. Pracuje duzo a takze ostatnio zajmowlam sie planowaniem wakacji. Nie mam zupelne czasu na szperanie i wypróbowanie nowosci.
Do wczoraj. Wczoraj bowiem zaserwowalam taijne z mlodej oberzyny. Musze przyznac ze czesto sie ona ostatnio pojawia w mojej kuchni.
Dzis mam zamiar zrobic suchi bo wieki nie robilam i mam ogromna ochote.
Czekam na sezon dyniowy. A tymczsem przepis oberzynowy.
Jesli nie posiada sie markokanskiej taijny potrawe mozna zrobic na patelni lub garnku z grubym dnem. Oberzyna wychodzi pyszna maslana i b. dobrze sie komponuje z sosem.

Skladniki:
- 2 lyzki oliwy
- 1 lyzka masla
- 2cebule czerwone, pokrojone w pól plasterki
- 4 zabki czosnku wycisniete przez praske
- 1 lub dwie papryczki chili pokrojona
- 1 lyzeczka kolendry
- 1 lyzeczka mielonego kminku
- 2 lyzeczki cukru
- 4 male oberzynki ( na dwie osoby )
- puszka pomidorów
- sól, pieprz
- opcjonalnie swieza mieta i kolendra - ja nie dalam

Oliwe rozgrzac razem z maslem w garnku lub taijnie. Podsmazyc cebule z czosnkiem. Dodac chili, kolendre, cukier i kminek. Po paru minutach wlac pomidory, dobrze wszystko wymieszac i polozyc na to oberzyne. Poobtaczac ja w sosie. Wszystko przykryc i dusic 40 min na malym ogniu. Dosmaczyc sola i pieprzem. Mozna posypac kolendra i mieta. Podawac z kuskuem lub bulgurem.

Zdjecie niestety takie sobie

2 komentarze:

  1. zastanawiałam się co to jest "oberzyna" no patrzę na foto i widze bakłażana aż musiałam wujka gogla poprosić o pomoc i tak ! to jest to samo !!!
    czasem jeden owoc "warzyw" ma kilka nazw w zalezności od regionu :-)

    zmorka

    OdpowiedzUsuń
  2. No ja nawet nie wiem pod jaka nazwa to warzywo funkcjonuje. jadlam po raz 1wszy za granica i tu jest z francuska oberzin. ale baklazan taz ladnie

    OdpowiedzUsuń