środa, 3 sierpnia 2011

Pierozki z ciasta francuskiego z pomidorowym nadzieniem

Ostatnio poszlam na festival. Poniewaz zanosilo sie ze na obiad nie wróce postanowilam cos ze soba zabrac. Nie bylam pewna tez serwowanego tam jadla i dla pewnosci machnelam na szybko te pomidorowe pierogi. Robilam takie cos 1wszy raz wiec nie byly ksztaltne, część nie chciala mi sie skleic bo farsz dostal mi sie pomiedzy ciasto ale jakos wyszlo i byly calkiem smaczne. Zawinelam je w papier a potem dopiero w aluminium wiec raczylismy sie nimi na cieplo.

Skladniki:
- opakowanie mrozonego ciasta francuskiego (25 dag )
- 50 dag miesistych pomidorów
- duza cebula
- sloiczek oliwek bez pestek
- garsc swiezej bazylii
- 4-5 filetów anchois
- pare suszonych pomidorów ( to juz mój dodatek )
- pieprz
- sól
- jajko

Ciasto wyjac z lodówki, zeby sie rozmrozilo. Posiekac cebule i zeszklic ja na oliwie, dodac obrane, oczyszczone z pestek i drobno pokrojone pomidory + suszone. Podgrzewac mieszajac az nadmiar wody odparuje. Dodac pokrojone w plasterki oliwki, roztarte widelcem anchois i posiekana bazylie, wymieszac i doprawic do smaku sola i pieprzem.
Ciasto pokroic na 32 kwadratowe lub okragle placki ( ja juz mialam gotowe kwadraty). Na kazdym polozyc troche nadzienia a nastepnie zlozyc placki wraz z nadzieniem na pól formujac pierozki, po czym zlepic ich brzegi. Nastpenie ulozyc je w piekarniku, w odstepach na blasze wyscielonej trzema warstwami pergaminu, posmarowac jajem i piec 20-25 minut w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz