niedziela, 26 sierpnia 2012

Sos oberzynowy

Bardzo prosty sos do wykorzystaia na wiele sposobów. W orginale z kukurydziana polenta u mnie na kaszy jaglanej. Moze tez byc do makaronu albo z ziemniakami.

Skladniki:

- 1 duza lub 2 male oberzyny
- 2 łyżki przecieru pomidorowego
- 4 łyżki wina
- 200 g. kawalkow pomidorow, swiezych lub z puszki
- 1/4 lyzecki soli
- 1/4 lyzeczki cukru
- 1 lyzka oregano
- oliwa

Oberzyne kroimy w kostke. Ja najpierw jeszcze ja posolilam i oplukalam po 1/2 h bo wtedy jest mniej gorzka. W garnku rozgrzewamy olej, dosyc sporo bo w przepisie jest az 150 ml. Oberzyna wypija od razy wszystko wiec trzeba czesto mieszac. Ma sie w sumie 15 minut dusic a potem trzeba odlac ten olej. U mnie juz nie bylo  co odlewac bo wszystko wsiaklo ( dałam tez mniej oleju)  ale ja ta oberzynke siup na sito i jak tak powisiala to troche tego oleju wyciurkalo. Z powrotem do gara i dodac koncentrat, po 2 minutach dodac wino, minutke pogotowac i dodac pomidory, troche wody, sol i cukier, oregano i jescze z 5 -10 min na malym ogniu gotowac. Tera to juz mozna polewac i zajadac.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz