niedziela, 10 marca 2013

Zapiekanka kokosowa

Przy niedzieli podzielę się tez z wami przepisem na coś słodkiego.
Następny przepis z kokosem w roli głównej, tym razem naprawdę go czuć. Zapiekankę kroi się w nieduże kwadraty i tym sposobem mamy znów pełną.puszkę na ciastka. Na cały tydzień :)




- 100g miękkiego masła
- 1/2 szklanki cukru
- 3 jajka
- 165 g mleko kokosowego ( mala puszka)
- 60-70 ml niesłodzonego mleka skondensowanego - ja dałam słodzone ale mniej cukru
- 1 łyżka likieru kokosowego  lub rumu- malibu - nie dalam
- 2 łyżki maki pszennej - ja dałam więcej bo mi się rzadkie wydawało
- 150-200 g wiórków kokosowych
- szczypta soli

Rozgrzewamy piekarnik do 180stopni C. Prostokątną formę 30-40 cm wyściełamy papierem do pieczenia.
Masło ucieramy z cukrem do białości, wbijamy kolejno jajka, ucierając na gładką masę po dodaniu każdego. Zmniejszamy obroty miksera, dodajemy mleko kokosowe i skondensowane oraz likier, ucieramy razem 2 minuty. Wsypujemy make, wiórki i sól. Mieszamy wszystko razem. Mase wylewamy na blachę i pieczemy 25-30 minut. Ciasto ma sie przyrumienić przy brzegach. Zostawiamy chwile w piekarniku przy otwartych drzwiczkach po czym wyciągamy i zostawiamy do ostygnięcia. Następnie ja kroimy jak nam sie podoba i ewentualnie ozdabiamy ja gorzka czekolada.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz