niedziela, 5 stycznia 2014

Brukselka z tahu

Przepis zaległy ale tak pyszny ze niedługo znowu zrobię. Tahu do odmiana sera tofu, już jest marynowane i ma trochę inny smak.

Skladniki:

- 2 łyżki sosu chilli -slodki
- 1 i 1/2 sosu sojowego
- 3 lyzki oleju, najlepiej sezamowego- ja nie mialam
- 1 łyżka octu ryżowego - ja dałam inny
- 150g tahu
- 500 g brukselki
- olej
- 1/2 papryczki chilli
- 120 g grzybów shiitake - dałam ale równie dobrze mogłyby by być pieczarki
- 100 g zielonej cebulki
- kolendra - u mnie never
- ziarenka prażonego sezamu, łyżka

Sos sojowy + chilli + ocet i 2 łyżki oleju sezamowego, mieszamy. Tahu kroimy na kawałki, okrągłe na 1cm.plasterki  i te na 4-ry części. Mieszamy z marynata.
Brukselkę czyścimy i kroimy każdą główkę w 3 plasterki. Rozgrzewamy olej. Polowe brukselki, posolona, smażymy 2 min na dużym ogniu, równie dobrze w woku.Próbujemy czy jest juz dobra, przerzucamy do miski i smażymy druga polowe. Postępujemy tak samo. Następnie smażymy pokrojona cebulkę i grzyby, także 1-2 minuty.
Dodajemy do brukselki. Ja postąpiłam inaczej, tzn. dodałam do tych grzybów ta brukselek i jeszcze chwile smażyłam bo jednak jeszcze za surowa była.
Osobno rozgrzewamy olej i po wyciągamy z marynaty nasze tahu ,smażymy po 2 minuty z każdej strony, porcjami. Dodajemy do brukselki.. Pod koniec mieszamy wszystko razem, dodajemy marynatę. Chwile smażymy i gotowe. Podawać z ryżem lub chińskim makaronem.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz