niedziela, 5 stycznia 2014

Pieczona brukselka z pekanami

Ha, i znowu brukselka. Ale nie dajcie zwieźć pozorom, poprzedni wpis może i świeży ale brukselka była miesiąc temu. W miedzy czasie jadłam w 1wszy dzień świąt brukselkę in English style :)
A teraz 2 tygodnie później wypróbowałam nowy sposób. W końcu brukselka to warzywo zimowe wiec mruga do mnie zewsząd...
Tym razem brukselka jest pieczona, razem z małymi ziemniaczkami i orzechami pekan. Jeszcze powinien być boczus (spek) ale tego oczywiście nie ma.

Skladniki:

- 500 g małych ziemniaczków
- 500g.malej brukselki
- 2 zabki czosnku, drobno pokrojone
- 100 g słonych orzechów pekan
- 250g serka ricotta
- 15g. świeżego tymianku

I tak: ziemniaczki kroimy na ćwiartki, brukselkę na polówki. Mieszamy w misce razem z czosnkiem, orzechami i tymiankiem  ( tymianek to same listki ). Wykładamy an blachę pokryta papierem do pieczenia. Solimy, pieprzymy i dajemy na to serek ricotta. Pieczemy w 200 stopniach 25 minut. ALE u mnie po 25 wszystko było twarde wiec chyba piekłam z 50. Trzeba zatem sprawdzać.
Do tego jakaś sałatka.Ale jaka, bo ja nie wiem co by pasowało. Propozycje?



 Przed pieczeniem



I po

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz