niedziela, 22 marca 2015

Tajine z cukini

Prosta ci ta potrawa. Li jedynie cukinia a do tego to już można kombinować. Ja zakupiłam baby cukinie i były wielkości mojego kciuka, no może ciut dłuższe. Oczywiście można użyć dużych, fajnie dla koloru użyć żółtych i zielonych. Tajina jak kto ma a tak to można dusić w garnku z grubym dnem czy cuś...

Składniki:

- 2 lyzki oliwy
- 1 cebula drobno pokrojona
- 1 ząbek czosnku, także drobno
- 2 zielone cukinie w plasterki
- 2 żółte cukinie w plasterki
- soko z calej cytryny
- 1 łyżeczka kminku - ja dałam trochę mielonego i ziarenka
- 1 łyżeczka kolendry
- pieprz cayenne
- sól

W tajinie lub garnku rozgrzać oliwę, smażyć cebule i czosnek ok 3minut. Dodać cukinie, sok z cytryny, kminek i kolendrę, pieprz. Wlać wody tyle do dochodziła do polowy zawartości. Przykryć i dusić na małym ogniu 30 minut. Podawać z kuskusem, ryżem, kasza, ziemniakami, co tam się lubi.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz