niedziela, 15 marca 2015

Brukselka i szalotki z piekarnika

Taka pieczona brukselkę można zaserwować jako jarzynkę do obiadu ale można tez zrobić z niej danie główne. Ja tak właśnie zrobiłam i zmieszałam ja ze smażonym ryżem.
Jeśli upieczemy ja dzień wcześniej, to mamy na drug dzień szybki obiad. Jeśli jeszcze dzień wcześniej ugotujemy ryz, obiad będzie błyskawiczny. Można w dziesięć minut postawić na stole danie.
Pieczona brukselka jest pyszna i smakuje nawet tym którzy za nią ie przepadają.
Zamiast szalotek można użyć małych cebul pokrojonych w ćwiartki. Zamiast tymianku dodajemy kminek lub kumin. Ja próbowałam właśnie ta wersje.

Składniki (na 4 os.)

- 400 g. brukselki, duże egzemplarze przekrojone na pól
- 300 g. szalotek, obranych, przekrojonych an pól
- 3 łyżki oleju
- parę gałązek tymianku lub duża szczypta kminku/kuminu
- trochę soku z cytryny

- ryż
- 2 jajka

Piekarnik rozgrzewamy do 190 stopni. Szalotki i brukselkę wysypujemy na wyłożoną papierem do pieczenia blachę, spryskujemy olejem, solimy, pieprzymy, okładamy tymiankiem lub posypujemy kminkiem. Mieszamy żeby wszystko pokryte było olejem. Pieczemy ok 35 minut. od czasu do czasu mieszając. Gdy gotowe spryskujemy sokiem z cytryny i podajemy.

Wersja z ryżem.
Rozgrzewamy olej na patelni, wbijamy dwa jaja, wrzucamy ryż i wszystko razem smażymy, dodajemy upieczona brukselkę z cebula i podajemy.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz