sobota, 31 stycznia 2015

Zupa z czerwonej soczewicy (dla dzieci ;)

Lubie zupy z soczewicy. Robiłam juz parę i zawsze są ciekawe i rożne.
Ta jednak mnie urzekła. Może dlatego że sypnęłam trochę też zielonej soczewicy, która została cala, bo czerwona sie rozgotowuje. Może dlatego ze nie wykonałam '''polecenia'' zmiksowania zupy na krem i zostawiłam kawałki. Nie wiem, wiem ze jedna miska to za mało i w najbliższej przyszłości zupa znowu się pojawi (zakupiłam już soczewice )
Zupa ta jest niby super dla dzieci, wtedy na talerzu robimy jeszcze ładną buźkę ze śmietany.
Może nawet wypróbuje ja na dzieciach w przedszkolu, bo następny tydzień ogłosiłam zupnym :)

Składniki:

- trochę masła - nie wiem ile to jest łyżka? ja nie chciałam mieć b. maślane
- pokrojona cebula
- 2 ząbki czosnku, także drobno
- 1 litr bulionu
- 175 g ,umytej, czerwonej soczewicy
- 2 łyżeczki słodkiej papryki
- 2 ziemniaki, obrane i pokrojone w plasterki
- 1 duża marchew, pokrojona w plasterki

- 2 łyżeczki masła
- 2 łyżeczki mielonego kminku
-1 łyżka koncentratu pomiodorowego
- smietana
- szczypiorek do przybrania

Masło rozgrzać i podsmazyc cebule i czosnek. Zalać bulionem, dodać soczewice, paprykę i zagotować
Zmniejszyć ogień dodać ziemniaki i marchew, Gotować ok 20 min.
Na patelni rozgrzać 2 łyżeczki masła, dać kminku i smażyć aż zacznie pachnieć, dodać przecier, wymieszać, smażyć, mieszając 2-3 min. Dodać zawartość patelni do garnka z zupa. Dobrze wymieszać.
I teraz albo zmiksować zupę na krem albo zostawić jak jest.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz