niedziela, 31 maja 2015

Indyjskie mango - lassi

Bardzo fajne maja to lassi w Indiach. Już zapomniałam... Bo w Brazylii było głownie acai...

Za Wiki: Lassi – indyjski napój przyrządzany z jogurtu, wody i przypraw spożywany dla orzeźwienia w upalne dni. Tradycyjne lassi jest słone i przyprawione chilli Współcześnie popularność zdobyła słodka odmiana tego napoju przyprawiona woda różaną i różnymi owocami.

Dobrze gasi pragnienie i jest lekko kwaskowate. mango piliśmy za naszej bytności najczęściej. Potem już o lassi zapomniałam ale w dobie koktajli i szejków warto i spróbować tego.

3 dojrzale mango - ja miałam jedno
450 ml jogurtu -     ja dałam kwaśne mleko z łyżką gęstego jogurtu
1 łyżeczka mielonego kardamonu  - dałam oczywiście mniej na mniejsza ilość składników

Wszystko do blendera i zmiksować na gładko. Kardamon nadaje fajnego smaczku.



 Lassi blade bo z jednego mango było przy trzech byłoby żółte

1 komentarz:

  1. Bardzo ciekawie jest odkrywać nowe smaki. Słyszałem kiedyś o tym napoju, nigdy nie piłem, ale może czas to zmienić.

    Zapraszam do mnie.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń