niedziela, 4 września 2011

Kotleciki ziemniaczano tunczykowe

Nie wiem w sumie czy to placuszki czy kotleciki. Wybrałam druga opcje bo jednak sie je panieruje. Zdjęcie cyknęłam na szybko wiec słabo ostre.
Kotlecików wyszło mi sporo wiec zrezygnowałam z ziemniaków i zrobiłam tylko sałatkę i sos jogurtowy z ziołami. Sałatka jest z brokułów z pomidorem i jajkiem. Taka sobie,jakby ktoś znal przepis na fajna sałatkę z brokułem to poprosze. Lubie brokuły ale sałatki z nimi jeszcze dobrej nie jadłam.
A teraz sam przepis na te rybne kotlety.

Składniki:

- 500 ziemniaków
- 2 łyżki pokrojonych suszonych pomidorów
- 2 puszki tuńczyka w sosie własnym
- 2 łyżki kaparów
- 2 łyżki pietruszki
- 3 jajka
- bułka tarta, oliwa

Ziemniaki ugotować i zrobić z nich pure. Do ostudzonych dodać, pomidory, tuńczyka, pietruszkę, kapary, 2 jajka, łyżkę oliwy oraz pieprz i sól. Najlepiej doprawić przed dodaniem jaj bo można spróbować. Wilgotnymi rękoma formować kotleciki, 1.5 cm grubości. Następnie obtoczyć w jajku i bułce tartej. Smażyć 6 min, do zrumienienia. Odsączyć z nadmiaru tłuszczu na ręczniku papierowym. Podawać gorące, choć zimne są tez niczego sobie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz