poniedziałek, 27 lutego 2012

Krokiety z baklazanów

Najpierw jeszcze obiad wczorajszy, "Łosoś na łóżeczku z groszku cukrowego z ziemniakami''.

Łososia doprawiam i smażę na patelni z żeberkami-grilowej po 5 minut na strone. Groszek udusilam z czerwona cebula i czosnkiem na patelni i doprawilam sosem vinaigrette. Tylko przełożyć na talerz, ulozyc rybkę, obok ziemniaki i wszystko posypac koperkiem.

Teraz krokiety.
Krokiety podawane są na przekąskę lub jako przystawka. Ja zrobiłam na obiad i jestem syta :)
Krokiety inne niż te nasze polskie( czyli w cieście naleśnikowym), tu tylko opanierowane i smażone na głębokim tłuszczu. Zrobiłam z polowy podanych składników i wyszło mi tak z 12 małych krokietów. W przepisie krokiety podane sa z sosem aioli. Ja zrobiłam tez czosnkowy ale z jogurtu.

Składniki:

- 4 średnie bakłażany
- 280 g. mącznych ziemniaków (2?), ugotowanych i rozdrobnionych widelcem
- 1 jajko
- 140 g fety
- 20 g sera parmezan, startego
- 1/2 łyżeczki soli
- ok. 200 g wysuszonych okruszków chleba( grubej bulki tartej??) - ja dałam jeszcze bulki tartej
- olej
- pieprz

Oberżynę ( u mnie raz tak raz bakłażan, sie nie denerwować!) umyć i wstawić do nagrzanego piekarnika (180 stopni ) na ok 45 min. W międzyczasie co jakiś czas obracac. Oberżyna musi byc miękka i zacząć pachnieć, z tym ze 1wszy warunek jest ważniejszy. Gdy jest juz gotowa polozyc na desce rozciąć na polowe i łyżka wyciągnąć caly miąższ. Jeśli bakłażan byl gotowy powinno lekko odchodzic. Skore wyrzucić. Miąższ przełożyć na sitko i zostawic na 1/2 h żeby jeszcze pozbyć sie soku.
Następnie wymieszać z ziemniakami, feta, parmezanem, jajem, sola i pieprzem. Dodać polowe okruchów. Z masy formować kiełbaski. Pozostałe okruchy, ewentualnie z panierka wysypać na deskę i w tym wszystko obtaczać.
U mnie wyglądało to tak:


Odstawić na 20 min do lodówki.
Kiełbaski pociąć na ok 5 cm male kawałki. Rozgrzać olej w garnku i smażyć ok 3 min do zarumienienia. Olej nie może byc za gorący bo sie spalą. Odsączyć na papierze i mozna zajadac.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz