niedziela, 11 sierpnia 2013

Salatka z zielonej fasolki i brokuła

 Nie mam czasu żeby usiąść za komputerem i cos dodać. Lato moi mili sprawia ze czlowiek ma inne priorytety ;)
Blog jednak sie przydaje bo ostatnio zrobiłam na swoje imieniny 4ry sałatki, bez problemu znalezione dzięki etykiecie sałatki.Musze więcej etykiet porobić będzie mi łatwiej szukać.
Sałatka z dzisiejszego posta byla na obiad. Oryginalnie jeszcze z grillowana makrela, u mnie bez ale tez dobra. Przepis byl pod artykułem o piciu i nie piciu mleka i ponoć zawiera bardzo dużo wapna czyli w tym przypadku salatka zamiast mleka.

Skladniki:

- 150 zielonej fasolki
- 150 g. słodkiego groszku ( peultjes )
- 2 czerwone papryki
- 1 brokuł
- 1/2 ząbka czosnku
- 1 łyżeczka musztardy
- 3 łyżki cytryny
- 6 łyżek oliwy
- pieprz
- fileciki sardeli ( ansjovis ) wymoczone w mleku - nie dawałam bo chciałam vege  
- świeże zioła np. bazylia, szczypiorek, pietruszka

Papryke zgrillować w piekarniku aż będzie czarna i pozbawić skorki. Pokroić na kawałki. Zielone warzywa ugotować aby były jeszcze jędrne. Wymieszać wszystkie razem z papryka. Zrobic sos: musztarde + sok cytrynowy + oliwa + czosnek + rybne fileciki ( lub nie ) i pieprz. Wymieszac z sałatką. Dodać 3 łyżki posiekanych ziół. Wymieszac.

Jeśli chcemy jeszcze do tego rybę, to trzeba ja zgrillowac i położyć na sałatkę.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz