niedziela, 29 stycznia 2012

Hutspot - czyli ziemniaki, cebula i marchew.

Tradycyjna sztuka kulinarna w tym kraju jest uboga. Wszystko to proste smaki: ziemniaki, mięcho i jakieś warzywa na ciepło. W zimie większość ludzi jada stampoty, czyli ziemniaki tłuczone z jakimś dodatkiem warzywno-mięsnym. Najpopularniejsze dodatki to kapusta kiszona, jarmuż, endywia i marchew z cebula. Widzę jednak wiele propozycji z czym można by to pure wymieszać i dochodzę do wniosku ze ograniczeniem jest tylko wyobraźnia. Dodam ze całkiem to nawet smakuje. Szczególnie ziemniaki z kiszona kapusta polecam, tak dla urozmaicenia nudnego obiadowego pure.
Ja gdzieś, kiedyś na opakowaniu tofu znalazłam przepis na vegehutspot- czyli oryginalnie pure+ marchewe+ cebula+ jakieś kawałki mięsa w to wszystko mieszane, ale inaczej.
Po 1wszym wypróbowaniu stwierdziłam ze połączenie smaków jest genialne i teraz ten hutspot raz na jakiś czas pojawia sie na naszym stole. Tofu które ja używam jest juz o smaku tamari ale może można zwykle zamarynować.
Potrawę robię na dużym woku ale może patelnia wystarczy.

I tak wiec bierzemy:
- 2 marchwie
- 3-4 ziemniaki
- 3 cebule.

Wszytko układam na talerzach i patrze żeby było mniej więcej tyle samo,wzrokowo. Z tym ze ziemniaków powinno być ciut więcej. Teraz robiłam z takiej ilości jak podałam, ziemniaki były duże wiec dałam 3.
Kroimy marchew na pól i jeszcze raz na pól i z tego plasterki, ale nie za cienkie. Najlepiej żeby to wszystko w kostkę bylo i mniej więcej tej samej wielkości. Ziemniaki tez kroimy w podobne kawałki. Cebule w duza kostkę.




Do woka wlewamy trochę oleju i wrzucamy najpierw cebula a po chwili ziemniaki i marchew. Mieszamy. Rozkruszamy kostkę bulionowa, podlewamy trochę woda i posypujemy suszonym imbirem. Przykrywamy i dusimy wszystko razem az do miękkości. Pod koniec podlewamy sosem sojowym. tak trochę




Tofu kroimy również w kostkę i smażymy na patelni gdy ziemniaki sa gotowe dodajemy tofu do woka. Polewamy słodkim sosem chilli. Nie wiem ile jest to trochę( 2-3 łyżki?), chilli musi byc wyczuwalne.
Wszystko wymieszać i podawać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz