czwartek, 19 stycznia 2012

Zupa z ciecierzycy - vel pomidorowa ;)

No nie mogłam sie powstrzymac zeby nie dodac ze pomidorowa. Jak sie dodaje pomidory, jak zupa jest koloru pomidorowego i smakuje takoz to nic tylko pomidorowa. Przynajmniej dla mnie.
U mnie zawsze w domu byla z ryzem ale większość ludzi jednak makaron daje- tyle o tej naszej polskiej...
Do tej zupy z ciecierzycy nie potrzeba żadnych dodatków. Tzn. w sumie jest, chleb wysuszony w piekarniku ale ja ominęłam ten skladnik. Ponoc zupa ta jest wariantem toscanskiej zupy ''''ribollita. Tu przepis : pieprz czy wanilia: Z toskańskich wspomnień - ribollita
Zupa 1wsza w tym roku (bo rosołu nie liczę ), sycąca, kolorowa (czyt.czerwona;) i pożywna.
W sam raz na styczen.

Oprocz tego zrobilam sobie bigos. Bo nie mialam na czas okolo sylwestrowy i czegos mi wciaz brakowalo z poczatkiem tego Nowego roku.
Bo bigos, to ja pasjami i w kazdej ilosci...

Skladniki:

- 1 cebula w plasterkach
- 1 fenkuł w plasterkach
- 1 marchewka, w pol plasterkach
- 3 gałązki selera naciowego w plasterkach
- 1 łyżka przecieru pom. - nie dałam
- 2,5 dl białego wina czyli tj chyba 250 ml tak? ja tak chluslam jakos do gara :)
- 1 puszka pomidorów
- 1 łyżka oregano
- 1 łyżka tymianku
- 2 łyżki pietruszki
- 2 liście laurowe
- 2 łyżeczki cukru
- 1 litr bulionu
- 160 g starszawego chleba bez skorki
- 400 g. ciecierzycy
- 4 łyżki pesto
- ewentualnie świeża bazylia

Piekarnik rozgrzać do 180 stopni i piec w nim nasz chlebek który wcześniej wymieszamy z dwoma łyżkami oliwy. Piec go 10 min.
W garnku rozgrzac 3 łyżki oliwy, 4 minuty podmazyc cebule i fenkuł. Dodać marchew i seler i jeszce 4 minuty smażyć. Dodac koncentrat, po minucie wino. Po chwili pomidory z puszki, ziola ( wszystkie w sumie tak jak pietruszka swieze ale ja dalam suszone ), cukier, bulion i gotować przez 30 min. na malym ogniu Pod koniec (10 min przed) dodac ciecierzyce, ktorej czesc rozgniatamy widelcem a czesc dajemy w całości. Na 5 min. przed podaniem dodajemy ten chleb. Doprawiamy sola i pieprzem. Rozlać na talerze i a na każdy dać jeszcze łyżkę pesto. Mona troszkę oliwa polać i posypać bazylia.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz