niedziela, 1 lipca 2012

Salatki piknikowe

Udalo sie wreszcie wyjsc na piknik. Uwielbiam jedzenie na trawie.I w dobrym towarzystwie. Do tego jakies wino, oliwki, bagietka i salatki.  Ja  zrobilam cztery salatki. a wlasciwie trzy i marynowana marchewke. Uwielbiam ta marchew. Kiedyś będąc w portugalskiej knajpie podali właśnie tak zrobiona marchewkę jako lekka przekąskę. Pózniej w domu stwierdziłam ze musze ja jakoś odtworzyć i ... udalo sie! Od tego czasu robie ja i wszystkim smakuje.Ważne zeby miec ocet balsamiczny, ja obecnie nie posiadam wiec daje jaki mam i wynik tez jest ok ale smakuje ciut inaczej.
Prócz machwi zrobilam swoje ulubione tabuleh czyli salatke z kuskusem/bulgurem, prosta salatke z makaronem i po raz 1wszy za tym przepisem: http://www.beawkuchni.com/ salatke z bobem i grilowana cukinia.



Marchewka marynowana z czosnkiem.

- 6 młodych marchewek
- zabek czosnku
- 2 lyzki oliwy
- lyzeczka octu
- pare galazek tymianku
- tatry parmezan, tak z 2 lyki ale nawet nie wiem ile bo tarlam nad miska

Marchweke kroimy cienko na równe plasterki, tak ok. 3 minimetrów  I albo ja blanszujemy albo gotujemy na parze. Ma nie byc surowa ale i nie ugotowana. Pól na pól. W tym czasie kroimy najcieniej jak potrafimy czosnek na plasterki, wrzucamy do miski, dajemy oliwe i ocet. Czosnek jeszcze ugniatamy lyzka. Wrzucamy w ta ciepla jeszcze marchewke, mieszamy, dodajemy listki tymianku i starty parmezan. Mieszamy i zostawimay na minimum pare godzin. Najlepiej zeby cala noc siedzialo w marynacie. a potem to juz tylko zajadac sie. Mozna ladnie podac w jakichś kieliszkach.


Salatka makaronowa:

Sos:
- 3 pomidory suszone
- 3 lyzki oliwy
- lyzeczka kaparów
- czosnek
- troche soku z limonki lub cytryny
- pare oliwek
- sól i pieprz
- mozna dac pól świeżego pomidora

Wszystko razem miksujemy na gladka paste. Wrzucamy do miski z ugotowanym makaronem i baza juz jest.
Do tego dalam kulki z mozarelli, 2 pomidory, troche bazylli i pokrojone liscie salaty lodowej.




Sałatka z bobu.

Bób
cukinia
pomidor
feta
mieta, pietruszka
oliwa, czosnek

Bob ugotowalam na parze, wyluskalam. Cukinie zgrilowalam na patelni z żeberkami Wymieszalam razem, Dorzucilam garsc pietruszki, troche miety, posypalam pokruszona feta. Dodalam tez pare lisci salaty.
Oliwę wymieszałam z wyciśniętym czosnkiem, dalam trochę cząbru i oregano.Zalałam sałatkę, dodałam na koniec pomidora













 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz