środa, 25 lipca 2012

Kuskus z pieczonymi warzywami

Nie jest to za bardzo letni przepis.... chociaż.... dlaczego nie? W sumie to taka sałatka jest.
Miałam jednak straszna ochotę na dynie, a kuskus tez lubię wiec przed chwila wyłączyłam piekarnik i wieczorkiem będzie to oto danie:

Składniki:

- 2 czerwone cebule
- 2 buraki - ja nie dałam bo akurat nie miałam
- 200 g dyni
- 3 średnie marchewki
- 2 słodkie ziemniaki - niekoniecznie
- 3 lyzki oliwy
- 2 lyzki miodu
- 350 g kuskusu
- duuuzo mięty
-  4 lyzki soku z cytryny
- 50 g obranych pistacji

Piekarnik rozgrzać do 180 stopni. Cebule pokroić w grube pól plastry( 2cm) Buraki, dynie, marchew i ziemniaki także pokroić w kostkę ok 2 cm. Wyłożyć wszystko na blachę pokropić oliwa i polać miodem, posolić, popieprzyć  i piec ok 45 minut.



Kuskus wymieszać z sokiem z cytryny i sola. Zalać wrzątkiem, przykryć i odczekać 10 min. Wymieszać.  Do warzyw dodać posiekane listki mięty, wymieszać lekko z kuskusem i posypać posiekanymi pistacjami.








 


 I na drugi dzień,  te same warzywa z makaronem +  podsmażony czosnek i świeży kozi ser.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz