niedziela, 31 stycznia 2016

Zupa krem z zielonego groszku

Szybka zupa, groszek mrożony - mam zawsze na stanie wiec gdy zastanawiałam sie z czego by tu zupę zrobić padło na groszek. Zresztą nigdy wcześniej nie robiłam i teraz sie pytam dlaczego? - super.

Składniki:

- 50 dag zielonego groszku (mrożonego)
- pęczek cebulki zielonej - nie miałam wiec dałam 3 pory
- 2 lyzki masła
- 3 szklanki bulionu
- śmietana
-1 łyżeczka przyprawy curry
- 1 łyżeczka soku z cytryny
- sól i pieprz
- zielenina do posypania : pietruszka

Cebulkę lub pora drobno pokroić. W garnku stopić masło, wrzucić pora/dymkę i chwile smażyć. Oprószyć curry wsypać grosze, wlać gorący bulion i gotować 25 min na małym ogniu.
Zmiksować i można jeszcze przetrzeć przez sito ale ja tylko zmiksowałam. Doprawić, zabielić śmietana, podgrzać. Podawać posypana pietruszka i ewentualnie ptysiowym groszkiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz