niedziela, 5 czerwca 2011

Tabbouleh czyli salatka z kuskusem

Salatke zrobilam wczoraj na imreze w parku. Jest na prawde super i na pewno nie tylko na party ale i na kolacje czy zamiast chleba na lunch. Jak sie dzien wczesniej zrobi to rano wystarczy tylko zapakowac i zabrac ze soba. Przepis pochodzi z ''Wysokich obcasow'', rubryki pani Gessler.
W przepisie jest kuskus ale ja dalam bulgur. Ponoc orginalnie tak powinno byc. Nie omieszkam jednak sprobowac i drugiej wersji. Ten przepis jest bez ogorkow i pomidorow ale ja dwa ogorki dalam i smakowalo wybornie. Z ciekawostek tego przepisu jest nowy dla mnie fakt ze ogorki mozna laczyc z pomidorami jezeli przed polaczeniem skladniki wymieszamy z odrobina oliwy z oliwek, podziala ona ochronnie, inczej ogorek zabije witamine C w pomidorze. Dobrze wiedziec.

Skladniki:
- 150 g kuskusu - ja dalam kopiata szklanke bulgura ale potrzebowalam na duza ilosc osob
- 160 ml wrzacej wody
- 1 mala pokrojona cebula w piorka
- 1/4 lyzaczko mielonego kminku
- 50 g pistacji, niesolonych,podpieczonych, posiekanych
- 90 ml oliwy z oliwek - ja nie wiem ile dalam ale chodzi zeby nie bylo suche
- 1 peczek szczypiorku
- 1 zielona papryczka chili- ja dalam czerwona
- 30 g rucoli
- 20 g natki pietruszki
- 20 g kolendry - nie dalam
- 2 lyzki pokrojonego estragonu- nie dalam
- 2 lyzki koperku
- 2 lyzki miety
- 2 ogorki

Wsypac kuskus do duzej miski i zalac wrzatkiem, zakryc miske i odstawic na 10 min.
( bulgur w sumie podobnie tyle ze trzeba gotowac)
Cebule podsmazyc na srednim ogniu az bedzie brazowa i miekka. Dodac sol i kminek, dokladnie wymieszac. Odstawic do ostygniecia.
Zielone skladniki drobno pokroic i razem z oliwa dodac do kuskusu/bulgura. Dokladnie wymieszac.
Dodac podsmazana cebule, pistacje i chili. wszystko razem wymieszac. Podawac w temperaturze pokojowej. Mozna posypac pokruszana feta.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz