czwartek, 3 marca 2011

Warzywne curry

Nie mialam nic przemyslanego na obiad a w lodowce jakies resztki warzyw.
W pracy akurat przegladalam ksiazke kucharska dla dzieci i spodobal mi sie jeden przepis na ''tajszczyzne''. Skladniki mialam, mniej wiecej, wiec po powrocie zabralam sie od razu do pracy. Zrobilam gar (przepis jest na 4osoby) ze i na jutro starczy. A i smaczne bylo.
Jedyna krytyczna nota to ze pomimo danie jest bardzo aromatyczne to jednak troche malo ostre, - przepis dla dzieci co wszystko wyjasnia. Chcialam sprobowac w orginale ale nastepnym razem trzeba by zwiekszyc proporcje ziol.


Skladniki:
- 3 srednie marchewki - ja dalam jedna duza
- 2 ziemniaki - ja dalam 6 malych
- 1 slodki ziemniak- nie dalam
- 250 g. groszku - ja dalam na oko
- 1/2 kalafiora, male rozyczki - ja dalam 1/4
Dalam jeszcze pol papryki, i troche selera naciowego
- 4 decylitra bulionu czyli 400 ml ja - ja dalam cos kolo tego :)
- 200 ml jogurtu - ja dalam polska smietane 12%
- 300 g. ryzu

Na curry:
- 2 szalotki, pokrojone
- 1 zabek czosnku, dalabym ze trzy
- 1 lyzeczka mielonej kolendry
- 1 lyzeczka kurkumy
- 1 lyzeczka mielonego kminku
- 1/2lyzeczki soli
- 1/2 lyzeczki papryki
- 1/2 lyzeczki pieprzu cayenn
- 1cm imbiru, startego na tarce
- 2 pomidory

Najpierw trzeba przygotowac ziolowa mieszanke. Pomidory sparzyc, obrac ze skorki, pokroic. Wrzucic do robota razem z reszta przypraw. Zmiksowac razem. W garnku rozgrzac oliwe i podsmazyc ta mieszanke,2 minuty. Dodac pokrojone, mniej wiecej w rowne kawalki ziemniaki, marchew, paryke,seler. Dodac bulion. Gotowac 15 min, od czasu do czasu mieszajac. Osobno ugotowac ryz.. Po 15 min. dodac kalafiora i groszek, znow gotowac 15 min. Dodac smietane lub jogurt, juz nie gotowac. Nalozyc ryz i curry na talerze, mozna posypac migdalami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz