środa, 13 lutego 2013

Filtety z kury z nerkowcami

Miałam ochotę na mięsko. Filetów z indyka nie było wiec wzięłam kurze. Co do przyrządzenia. wybór padł na ''kure ala India'' z nerkowcami. Lubie te orzeszki same i pamiętam ze bardzo mi smakowało danie w Tajlandii gdzie także były kawałki kurczaka i orzechy. To danie jest jednak inne


Skladniki:

- 4 pojedyncze piersi z kury
- 200 ml jogurtu
- 1/2 łyżeczki startego świeżego imbiru
- 1 łyżeczka zmielonej kolendry (ketoembar)
- czubek noża zmielonych goździków
- 2 łyżeczki czarnego pieprzu
-1 cebula
- 50 g nerkowców
- 1/2 lyzeczki chilli
- 1 łyżeczka kurkumy
- maslo 50 g
- pietruszka do posypania

Piersi kury położyć w misce gdzie będą sie marynowały. W miseczce wymieszać jogurt, z imbirem, kolendra, goździkami i pieprzem. Wymieszać i wylać na filety. Przykryć naczynie folia spożywczą i wstawic do lodówki na 24 h,  w tym czasie raz je obracając. ( ja marynowałam jeno 7 h )
Cebule obrać, pokroić na mniejsze kawałki i wrzucić do blendera z polowa nerkowców, chilli. kurkuma i 3/4 szklanki wody. Zmiksowac.
Filety wyjąć, obetrzeć z jogurtu. Masło rozgrzać, podsmażyć kurę z dwóch stron. Marynatę jogurtowa wymieszać z mieszanka cebulowa. Dodać soli. Wylać całość na kurę i dusić 20 min, od czasu do czasu mieszając. Wyjąć na talerze posypać reszta nerkowców i pietruszka.
Podawać z ryżem lub ziemniaczkami.




 Kury nie widać ;p



.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz