środa, 13 kwietnia 2011

Golabki z serem feta

Nie mam czasu dodawac a codziennie cos innego... A zatem, w poniedzialek, poniewaz zostalo (zostawilam) troche kapusty a w lodowce poniewierala sie feta ciachnelam szybko mini golabki.
Jak je 1wszy raz robilam bardzo mi posmakowaly, i czasem jak mnie najdzie ochota to robie.
Tym razem nie wyszly ladne bo liscie kapusty mialam male i farszu zrobilam mniej. Zrobilam tylko 4 wiec ponizszy orginalny ( z sol i pieprz) przepis jest na 4 porcje.
A takze zdjecie:


Skladniki:

- 1 glowka wloskiej kapusty - ja mialam inna-do szpica
- 2,3 szalotki - ja dalam 2 male czerwone cebulki
- 10 g masla
- 350 g. sera fety- u mnie kolo 200
-2 zoltka - ja dalam jedna surowe i jedno jajko ugotowalam na poltwardo
- pieprz, zmielona kolendra

Panierka
- 2jaja
- maka
buka tarta

  • Kapuste oczyscic. Oddzielic 8 duzych lisci, umyc i blanszowac w osolonej wodzie ok 4 min. Wyjac, przelac zimna woda,osaczyc i wysuszyc na sciereczce
  • Szalotki obrac, pokroic w kostke i zaszklic na masle. Ser osaczyc, pokroic w kostke, wymieszac z zoltkami i szalotka. (Ja dodalam do tego to jajo a ser w sumie ugniotlam widelcem bo inaczej nie zmiescilby sie do lisci- wyszla jednak troche pacia.) Farsz doprawic sola,pieprzem, kolendra.
  • Grube nerwy lisci plasko sciac. Na sodek kazdego liscia wylozyc porcje farszy serowego. Liscie zawinac jak golabki.
  • Na glebokim talerzu rozklocic jaja, doprawic sola i pieprzem, Na drugi talerz wysypac make a na trzecie bulke tarta. Na duzej patelni roztopic margaryne ( u mnie nigdy na patelni wiec albo olej albo tluszcz kokosowy)
  • Golabki najpierw obtoczyc w mace, nastepnie w jaju i bulce tartej. Wlozyc na goracy tluszcz i smazyc ok 10 min. na zlocistobrazowo,odwracajac. Wyjac,osoczyc na papierowym reczniku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz