środa, 20 kwietnia 2011

Slodki ziemniak Balti

Taka jest orginalna nazwa przepisu a kryje sie za nia kolejne curry. Lubie curry. W zalaznosci jak jest skomponowane ma rozny smak, jest ostre i lagodne i ma ladny kolor. W przepisie dodaje sie paste curry ale ja dalam sproszkowane. Jakos sie jeszcze nie przemoglam zeby pasty uzywac, raz sie zrazilam bo byla okropna i od tego czasu nie kupilam. Slodki ziemniak tez zagoscil u mnie dotychczas tylko raz a i w malej ilosci ale po tym daniu stwierdzam ze jest smaczny i ladny-pomaranczowy ( danie wygladalo jakby bylo z dyni lub marchwi).
Curry zrobilam w taijnie ale mozna w garnku, w przepisie tez tak jest.



750 g slodkich ziemniakow, obranych i pokrojonych w kostke
150 ml bulionu warzywnego
1 lyzka oliwy
3 lyzki pasty curry (Balti )- ja dalam w proszku
390 g pomidorow pokrojonych w kostke z oliwa i czosnkiem- ja dalam 2 pomidory i zabek czosnku
410 cieciorki z puszki
150 g szpinaku

Ziemniaki zalac bulionem i podgotowac z 10 min. ( ja za drobno pokroilam wiec po 5 juz byly miekkie- powinny byc raczej pol twarde ). Odcedzic ale wywar zostawic.
W garnku lub glebszej patelni podgrzac oliwe i podsmazyc paste curry, 30 sekund, dodac ziemniaki i dobrze wymieszac z pasta. Dodac pomidory, ciecierzyce i odcedzony bulion. Chwile pogotowac na malym ogniu, az ziemniak bedzie calkiem miekki ( moze tez sie zrobic pacia ). Dodac szpinak i dobrze wymieszac, pare minut razem podgotowac, mieszajac.
Podawac z jogurtem, chapatti albo chlebkami pita. U mnie bylo same i tez dobre.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz